PECS
Κύριος σκοπός του PECS είναι η ανάπτυξη λειτουργικής και αυθόρμητης επικοινωνίας. Η επικοινωνία γίνεται μέσω της ανταλλαγής εικόνων. Στις εικόνες αυτές απεικονίζεται το αντικείμενο που το άτομο επιθυμεί, για παράδειγμα μία μπάλα ή η δραστηριότητα που επιθυμεί, για παράδειγμα, βόλτα ή παιχνίδι. Σταδιακά το παιδί ή ο ενήλικας με αυτισμό και άλλες αναπτυξιακές διαταραχές μπορεί να είναι σε θέση να σχηματίζει προτάσεις μέσω των εικόνων, για παράδειγμα “Θέλω μπάλα”. Τελικός σκοπός και ανάλογα τις ικανότητες που έχει το κάθε άτομο σκοπός είναι και η λεκτική επικοινωνία.
Το πρωτόκολλο εκπαίδευσης είναι βασισμένο στις αρχές της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης Συμπεριφοράς. Το άτομο εκπαιδεύεται με τους ρυθμούς του και με γνώμονα τις δυνατότητές του, μέσω ενισχυτών και στρατηγικών βοήθειας (promts), χωρίς τη χρήση όμως λεκτικής βοήθειας.
Το σύστημα εφαρμόζεται τόσο σε άτομα με αναπτυξιακές διαταραχές και αυτισμό, όσο και σε άτομα με άλλα προβλήματα στην επικοινωνία (κώφωση, τύφλωση).